Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTarrou, Anne-Lise Hostmark; Opdal, Liv Randi; Holmesland, Icara S.
TitelImproving Teacher Education through Evaluation: An Analysis of Four Norwegian Case Studies.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 22 (1999) 2, S.135-57Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterCase Studies; Educational Change; Educational Improvement; Educational Research; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Evaluation; Student Teachers; Norway
AbstractExamines recent organizational changes within Norway's teacher education, highlighting two state colleges and exploring: how teacher education leaders from the current and former systems perceive these changes and how they meet new challenges. Results from interviews with academic and administrative leaders are presented, emphasizing evaluation of the organization of teaching and learning and of teacher education research. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: