Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMallinger, Mark
TitelCollaborative Learning across Borders: Dealing with Student Resistance.
QuelleIn: Journal on Excellence in College Teaching, 9 (1998) 1, S.53-68Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-4800
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Attitude Change; Business Administration Education; Classroom Environment; Classroom Techniques; College Instruction; College Students; Cooperative Learning; Foreign Countries; Group Dynamics; Higher Education; International Education; Learner Controlled Instruction; Resistance to Change; Student Attitudes; Student Responsibility; Germany
AbstractDescribes application of collaborative learning in a German business school, focusing on use of self-managed learning and examining the cultural implications for student-directed pedagogies. Strategies for dealing with student resistance are offered, including not taking students' resistant behavior personally, designing many process options, incorporating student input, educating students regarding the value of groups, and building community in the classroom. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal on Excellence in College Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: