Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoberts, Elaine; Putney, Dawn; Ogletree, Tami; McNinch, George
TitelA Nonthreatening Assessment to Determine Preservice Teachers' Ability to Teach Reading.
QuelleIn: Reading Improvement, 36 (1999) 2, S.57-65Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0510
SchlagwörterDiscussion (Teaching Technique); Elementary Secondary Education; Higher Education; Intercultural Communication; Preservice Teacher Education; Reading Improvement; Reading Instruction; Reading Teachers; Teacher Competencies; Teacher Evaluation
AbstractAssesses preservice teachers, student teachers, and cooperating teachers on their understanding of the foundations and applications of reading instruction. Concludes that extended, interactive periods of reading interventions and discussions combined with authentic reading experiences with children from diverse cultural backgrounds may increase preservice teachers' ability and confidence to teach reading. (SC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: