Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYoshinaga-Itano, Christine
TitelThe Challenge of Assessing Language in Children with Hearing Loss.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 28 (1997) 4, S.362-73Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterStellungnahme; Developmental Stages; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Hearing Impairments; Interaction Process Analysis; Language Acquisition; Language Impairments; Models; Test Interpretation; Theories
AbstractChallenges current practices in language evaluation for school-aged children with significant hearing loss. It argues for an interactive approach to assessment and offers specific recommendations for the interpretation of test results. Application of current connectionist and competition theories of language acquisition suggests the concept of differential weighting of aspects of language at various stages of development. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: