Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSultana, Ronald G.
TitelTowards an Understanding of the Dynamics of Mutual Disregard between Teachers and Teacher Educators.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 19 (1996) 3, S.303-04Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterStellungnahme; Elementary School Teachers; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Partnerships in Education; Practicums; Preservice Teacher Education; Secondary School Teachers; Student Teaching; Teacher Attitudes; Teacher Educators; Teaching (Occupation)
AbstractThis paper discusses reasons for the mutual disregard between teacher educators and school teachers, who should be partners in preservice teacher education. Drawing upon research, the paper examines the overall context in which the work of teaching is being conceptualized in contemporary Europe, asking fundamental questions about why the mutual disregard exists. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: