Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEverington, Caroline; und weitere
TitelRestructuring Teacher Preparation Programs for Inclusion: The Change Process in One University.
QuelleIn: Contemporary Education, 68 (1996) 1, S.52-56Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-7476
SchlagwörterChange Strategies; Educational Change; Elementary School Teachers; Elementary Secondary Education; Faculty Development; Higher Education; Inclusive Schools; Inservice Teacher Education; Mainstreaming; Preservice Teacher Education; Regular and Special Education Relationship; Secondary School Teachers; Special Education Teachers; Special Needs Students; Teacher Attitudes; Teacher Competencies; Teacher Role
AbstractExamines some activities that Miami University initiated to change its teacher training orientation to inclusive practices. The process included establishing a context for change (creating a reform agenda and offering administrative support) and establishing a need for change among constituents (documenting need, identifying inclusive teacher competencies, and inservicing faculty). (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Contemporary Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: