Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrahn, Joyce L.; Vanden Bloomen, Dennis R.
TitelIncluding a Foreign Language Component in Tertiary International Business Program Curricula: A Critical Analysis.
QuelleIn: Journal of Teaching in International Business, 7 (1995) 1, S.77-91Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0897-5930
SchlagwörterStellungnahme; Business Administration Education; Curriculum Design; Graduate Study; Higher Education; International Trade; Language Role; Second Language Instruction; Second Languages; Undergraduate Study
AbstractThe need to incorporate a foreign-language component in international business curricula is examined. The value of foreign language is analyzed from the perspectives of international business executives, managers, and other employees, national commissions on education, and academic administrators and faculty. It is concluded that language study belongs in the undergraduate curriculum, perhaps as a prerequisite to graduate study. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teaching in International Business" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: