Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorris, Beverley; Roberts, Nigel S.
TitelShe Learned to Think Again: The Impact of Gender on Bridging Courses.
QuelleIn: Adults Learning (England), 6 (1995) 6, S.180-83Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0955-2308
SchlagwörterAdult Education; Educational Background; Educational Certificates; Foreign Countries; Higher Education; Sex Differences; New Zealand
AbstractOver 13 years, 134 New Zealand students pursued the Certificate in Social Studies. Although at first 96% were women, by the late 1980s only three-fourths were. Differences in educational background of men and women before certification were greater than differences in their educational pursuits after. There were significant differences in their rating of most/least difficult subjects and preferred teaching methods; men preferred lectures, women discussion, field trips, and visits. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adults Learning (England)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: