Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSiskind, Theresa G.
TitelThe Effect of Calculator Use on Mathematics Achievement for Rural High School Students.
QuelleIn: Rural Educator, 16 (1995) 2, S.1-4Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0273-446X
SchlagwörterCalculators; Computation; High School Students; High Schools; Mathematics Achievement; Mathematics Instruction; Mathematics Tests; Rural Schools; Secondary School Mathematics; Semantic Differential; Student Attitudes; Word Problems (Mathematics); South Carolina
AbstractForty-eight rural high school students were randomly assigned to groups that solved math problems with paper and pencil or with calculators. Both groups displayed similar attitudes toward math. Results of a word problem test revealed that, after one week, calculator use contributed significantly to mathematical word problem achievement. (LP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Rural Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: