Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStoll, Louise; Fink, Dean
TitelSchool Effectiveness and School Improvement: Voices from the Field.
QuelleIn: School Effectiveness and School Improvement, 5 (1994) 2, S.149-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0924-3453
SchlagwörterChange Strategies; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Outcomes of Education; Participative Decision Making; Program Evaluation; School Effectiveness; Canada (Toronto)
AbstractIn 1986, the Halton Board of Education in Toronto, Canada, initiated an effective schools project. This paper reviews the project, outlines some key results, and describes lessons learned about school effectiveness. Significant change is affected by school growth planning, school culture, administrative leadership, principal and teacher mobility, the central office, financial support, and staff development. (Contains 66 references.) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Effectiveness and School Improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: