Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStronach, Ian
TitelSigns of the Times: Understanding Ideas of "Emancipation" in Recent Teacher Education Texts.
QuelleIn: Scottish Educational Review, 24 (1992) 1, S.57-63Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-9072
SchlagwörterAction Research; Book Reviews; College School Cooperation; Educational Change; Educational Philosophy; Empowerment; Foreign Countries; Higher Education; Political Influences; Teacher Education; Teacher Role; Teaching (Occupation); Textbooks; United Kingdom (Scotland)
AbstractReviews of three recent Scottish teacher education texts analyze the political and pedagogical philosophies of teacher education presented in each. A commonality among the texts is a portrayal of the teacher as a "hero" fighting for emancipation, empowerment, and transformation. Also discussed are each narrative's views of the past, present, and future of teaching. (KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scottish Educational Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: