Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKnutson, Gay G.
TitelAndrogynous and Feminine Sex-Role Identity in Elementary and Secondary Teachers.
QuelleIn: Journal of Humanistic Education and Development, 29 (1990) 1, S.32-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAndrogyny; College Students; Elementary School Teachers; Elementary Secondary Education; Femininity; Higher Education; Masculinity; Secondary School Teachers; Sex Role
AbstractAnalyzed sex-role identities of 125 male and female college students who later completed programs in education. Findings showed that reporting of feminine attributions was virtually equal for elementary and secondary teachers, but reporting of masculine attributions was significantly higher for secondary teachers. (Author/PVV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: