Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoad, Shirley
TitelDance in the Context of Canadian Schools.
QuelleIn: Journal of Physical Education, Recreation and Dance, 61 (1990) 2, S.46Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Board of Education Policy; Curriculum; Dance Education; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Inservice Teacher Education; Physical Education; Preservice Teacher Education; Teaching Methods; Canada
AbstractThis article presents the rationale for including dance in the curriculum of Canadian schools. Provincial policy guidelines are examined, and an overview of teaching methods and class activities is given. Also discussed are multiculturalism and differences in teaching dance as an art form and as a physical education unit. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: