Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPark, Hyun-Sook; Gaylord-Ross, Robert
TitelA Problem-Solving Approach to Social Skills Training in Employment Settings with Mentally Retarded Youth.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 22 (1989) 4, S.373-80Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterGeneralization; High Schools; Interpersonal Competence; Mental Retardation; Peer Relationship; Problem Solving; Role Playing; Skill Development; Social Behavior; Training Methods; Youth
AbstractTwo approaches to teaching work-site social behaviors to three youths with mental retardation were examined. Problem-solving training, which involved developing skills in decoding, decision, performance, and evaluation, led to substantial generalization and maintenance of social behaviors in natural work settings. Training based upon role-playing failed to generalize. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: