Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOrlando, John E.; Bartel, Nettie R.
TitelCognitive Strategy Training: An Intervention Model for Parents of Children with Learning Disabilities.
QuelleIn: Journal of Reading, Writing, and Learning Disabilities International, 5 (1989) 4, S.327-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Cognitive Processes; Cognitive Restructuring; Coping; Daily Living Skills; Elementary Secondary Education; Interpersonal Competence; Intervention; Learning Disabilities; Learning Strategies; Metacognition; Parent Education; Parent Role; Skill Development; Teaching Methods
AbstractCognitive strategy training is recommended for parents in helping a learning-disabled child function more effectively in day-to-day tasks and familial relationships. This paper considers families from a deficit and transactional perspective, explores the nature of coping and intervention strategies, and outlines the advantages of cognitive strategy training. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: