Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBagnall, Richard G.
TitelResearching Participation in Adult Education: A Case of Quantified Distortion.
QuelleIn: International Journal of Lifelong Education, 8 (1989) 3, S.251-60Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Adult Education; Adult Students; Individual Power; Personal Autonomy; Research Problems; Student Participation; Theory Practice Relationship
AbstractMost research on participation in adult education has focused on participative presence. However, learner involvement and control are far more important in adult education, and this disjunction leads to research findings of little practical value. More interpretive or critical research approaches would yield more valuable results and make participation research more compatible with desirable adult education practice. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: