Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLingelbach, Karl Christoph
TitelUncritical Educational Theory in the Guise of Progressive Social Science?
QuelleIn: Zeitschrift fur Padagogik, 34 (1988) 4, S.519-34Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational History; Educational Policy; Educational Theories; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Nazism; Political Influences; Germany
AbstractExamines H. E. Tenorth's critique of research on the Nazi educational system and states that Herman Nohl's historio-educational concept is being reformulated within Tenorth's argumentational framework. Discusses pedagogical and sociological deficits in these efforts of "reformulation" as well as difficulties which arise when applying them to the analysis of the educational realities of Nazism. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: