Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHobbs, D. J.
TitelEffects of Embedded Processing Tasks on Learning Outcomes.
QuelleIn: Programmed Learning and Educational Technology, 24 (1987) 2, S.145-50Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Analysis of Variance; Aptitude Treatment Interaction; Comprehension; Computer Assisted Instruction; Cues; Developed Nations; Foreign Countries; Higher Education; Instructional Design; Intermode Differences; Learning Processes; Material Development; Mathematics Education; Questioning Techniques; Recall (Psychology); Student Characteristics; United Kingdom (Great Britain)
AbstractDescribes a British study with undergraduate accountancy students which compared the quantitative and qualitative effects of three types of embedded tasks or questions--relational-semantic, transpose-semantic, and non-semantic--on learning outcomes. Variables investigated included mathematical background, recall, and comprehension. Relevance of the findings to the design of computer-assisted learning materials is discussed. (LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: