Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWise, Arthur E.
TitelThe Two Conflicting Trends in School Reform: Legislated Learning Revisited.
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 69 (1988) 5, S.328-33Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Stellungnahme; Educational Change; Educational Improvement; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Federal Legislation; State Legislation; Teacher Effectiveness
AbstractResponding to the past decade of educational reform, the author points out how state legislation in the 1970s tightened state control and now in the 1980s the Department of Education's educational reform implementations may increase federal control of education. Addresses the issue of educational quality in response to legislated reform. Includes 9 references. (MD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: