Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inConsidine, David M.
TitelVisual Literacy and the Curriculum: More to It Than Meets the Eye.
QuelleIn: Language Arts, 64 (1987) 6, S.634-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Audiovisual Instruction; Classroom Environment; Communications; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Imagery; Instructional Innovation; Mass Media; Mass Media Effects; Media Literacy; Media Research; Reading Instruction; Reading Research; Teaching Methods; Technological Advancement; Technological Literacy; Visual Learning; Visual Literacy; Writing Instruction
AbstractLaments the lack of successful integration of current technological advances into American classrooms. Suggests that schools need to acknowledge the role, form, and function of the mass media in society, and that teachers should develop teaching strategies to help students cope with the iconic world in which they live. (SKC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: