Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRasheed, Mohammed A.
TitelThe Kingdom of Saudi Arabia: Teaching Resources and the Role of Faculties of Education in Educational Development.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 7 (1984) 2, S.117-26Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Development; Educational Quality; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; School Effectiveness; Schools of Education; Teacher Qualifications; Teacher Shortage; Saudi Arabia
AbstractAn overview of school provision in Saudi Arabia provides information on difficulties with teacher recruitment. A lack of qualified Saudi teachers and an over-reliance on teachers from outside the country have caused problems in the education system. The function and role of teacher training in the development of the national system of education is explored. (DF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: