Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoldman, Susan R.; und weitere
TitelUnderstanding Fables in First and Second Languages.
QuelleIn: NABE: The Journal for the National Association for Bilingual Education, 8 (1984) 2, S.35-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingual Education; Bilingual Students; Books; Comparative Analysis; Comprehension; Elementary Education; English (Second Language); Folk Culture; Linguistic Competence; Second Language Learning; Spanish Speaking; Transfer of Training
AbstractEvidence for transfer of prior knowledge across first and second language inputs was shown when 211 kindergarten through sixth grade students, both monolingual English and Spanish/English speakers, were presented Aesop's fables and were tested for retelling the fables, responding to questions about fable character's motives, and extracting lessons from fables. (NEC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: