Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEpstein, Michael H.; Nieminen, Gayla S.
TitelReliability of the Conners Abbreviated Teacher Rating Scale across Raters and across Time: Use with Learning Disabled Students.
QuelleIn: School Psychology Review, 12 (1983) 4, S.457-59Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Rating Scales; Elementary Education; Elementary School Students; Hyperactivity; Interrater Reliability; Learning Disabilities; Special Education; Special Education Teachers; Student Evaluation; Teacher Aides; Test Reliability; Conners Teacher Rating Scale
AbstractTeachers and classroom aides of learning disabled students completed the Conners Abbreviated Teacher Rating Scale (CATRS) on two separate occasions. The study investigated the inter-rater and intra-rater reliability of this instrument. CATRS appeared to have sufficient reliability to recommend its continued frequent use. (Author/DWH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: