Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFoxley, Cecelia H.
TitelSex Equity in Education: Some Gains, Problems and Future Needs.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 33 (1982) 5, S.6-9Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Needs; Educational Opportunities; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Equal Education; Higher Education; Nondiscriminatory Education; Sex Fairness; Teacher Educators
AbstractSince federal legislation first barred sex discrimination in educational programs receiving federal funds, progress has been made toward opening courses, extracurricular activities, and professional education to women, and in removing textbook bias. Problems remain, however, in changing attitudes. Women are still underrepresented in some fields, particularly educational administration. (PP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: