Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelSchooling and Success.
QuelleIn: IRP Focus, 5 (1982) 3, S.9-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Access to Education; Cognitive Ability; Economic Status; Education Work Relationship; Educational Attainment; Elementary Secondary Education; Equal Opportunities (Jobs); Family Characteristics; Higher Education; Income; Individual Characteristics; Intelligence; School Role; Social Mobility; Socialization; Socioeconomic Influences; Success
AbstractReviews Michael Olneck's investigations into competing views on the function of schooling in American society: (1) that education promotes an "IQ meritocracy," where intelligence and ability (indicated by testing and achievement certification) determine future material rewards/status; or (2) that the school system socializes individuals into preestablished roles in a stratified, capitalistic social hierarchy. (Author/MJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: