Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMosatche, Harriet S.; Bragonier, Penelope
TitelAn Observational Study of Social Comparison in Preschoolers.
QuelleIn: Child Development, 52 (1981) 1, S.376-78Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Competition; Evaluative Thinking; Observation; Preschool Children; Preschool Education; Social Cognition; Verbal Communication
AbstractForms and functions of social comparison verbalizations were studied among preschoolers in a naturalistic setting. Each social comparison statement was coded into content (ability, possession, status, attitude, activity) and function (diffentiation/similarity, cognitive clarity, evaluative, competitive) categories. Results indicated preschoolers engaged in social comparison. A cognitive developmental approach explained findings. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: