Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKravtsova, Marina; Cheng, Shelley; Fontes, Nadia
TitelESL Student Volunteers: From School Engagement to Immigrant Integration
QuelleIn: COABE Journal: The Resource for Adult Education, 9 (2021) 2, S.85-92, Artikel 11 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEnglish (Second Language); Second Language Learning; Volunteers; Immigrants; Language Proficiency; Student Leadership; Student Participation; Student Government; Adult Education; Adult Students; Clubs; California
AbstractParticipating in activities such as being involved in school life and practicing leadership skills are as important for immigrant learners as studying English. We surveyed 33 student volunteers and analyzed testimonies of nine staff members to investigate how English as a second language (ESL) student volunteers' engagement and leadership development play a significant role in their integration into the larger community and contribute to students' full civic integration. (As Provided).
AnmerkungenCoalition on Adult Basic Education. PO Box 1820 Cicero, NY 13039. Tel: 888-442-6223; e-mail: journal@coabe.org; Web site: https://coabe.org/coabe-journal/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: