Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enProtacio, Maria Selena; Edwards, Patricia A.
TitelRestructuring Sharing Time for English Learners and Their Parents
QuelleIn: Reading Teacher, 68 (2015) 6, S.413-421 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/trtr.1327
SchlagwörterReading Instruction; Family Literacy; English Language Learners; Culturally Relevant Education; Elementary Schools; Elementary School Students; Cultural Influences; Parent Participation; Teaching Methods; Sharing Behavior
AbstractIn this article, the authors discuss how sharing time, a staple classroom practice in primary grade classrooms, was modified to increase involvement among parents of ELLs. The authors discuss the benefits of modifying sharing time to focus on specific cultural artifacts from ELLs' native culture. This modification allowed for meaningful conversations and planning to occur between ELLs and their parents. The sharing time presentation also increased the interest and knowledge of the ELLs and their classmates about their native culture. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: