Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchoen, Robert; LaVenia, Mark; Tazaz, Amanda
TitelEffects of a Cognitively Guided Instruction Program on Grades 3-5 Students: A Multisite Cluster-Randomized Trial
Quelle(2019), (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeaching Methods; Mathematics Instruction; Elementary School Students; Instructional Effectiveness; Faculty Development; Mathematics Teachers; Mathematics Achievement; Program Evaluation
AbstractUsing a multisite cluster-randomized controlled trial design, we evaluated the effect of the first year of a three-year teacher professional development called Cognitively Guided Instruction (CGI) on third -fifth grade students' mathematics achievement. Teachers in the intervention condition participated in nine days of professional development focused on students' understanding of fractions and multiplicative reasoning. Five days occurred in the summer and four days occurring during the school year. The CGI 3-5 program was found to significantly impact student mathematics achievement (p =0.007). The point estimate of the main effect of the CGI program on student achievement (g = 0.18) was greater than many of the most effective teacher professional-development programs that have been subjected to rigorous evaluation (Kennedy, 2016). (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: