Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAl-Jarf, Reima
TitelEnhancing Reading and Speaking Skills in EFL through Multicultural Children's Short Stories
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference Building Cultural Bridges (ICBCB) (7th, Almaty, Kazakhstan, Apr 23-24, 2015).
Quelle(2015), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEnglish (Second Language); Second Language Learning; Second Language Instruction; Cultural Awareness; Childrens Literature; Literary Genres; Teaching Methods; Reading Comprehension; Speech Communication; Cultural Pluralism; Web Sites; Majors (Students); Foreign Countries; College Freshmen; Translation; Reading Material Selection; Saudi Arabia
AbstractThis study proposes a model for integrating multicultural children's short stories as an extension activity or as a supplement to in-class instruction to develop college students' reading and speaking skills in English as a foreign language (EFL), together with cultural awareness. It gives the advantages of using multicultural children's short stories; criteria for selecting multicultural children's short stories; examples of multicultural children's short stories and examples of websites where the instructor can find multicultural children's short stories; reading and speaking skills that can be developed with multicultural children's short stories; and instructional stages with multicultural children's short stories. Reading and speaking tests can be used to measure students' skill level before and after instruction. A questionnaire-survey can be also used to assess improvement in the students' multicultural awareness as a result of using multicultural children's short stories. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: