Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDriver, Persis; Rothamer-Wallenfeldt, Jill; Thorkildsen, Theresa A.
TitelChoice in Quality of Interactions Explains Preservice Educators' Perceptions of Group-Related Stress and Skills
Quelle(2017), (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGroup Dynamics; Preservice Teachers; Student Attitudes; Stress Variables; Interpersonal Competence; Self Evaluation (Individuals); Interaction; Social Justice; Reflection; Cooperative Learning; Teamwork; Undergraduate Students; Conflict Resolution; Responsibility
AbstractWe sought to describe how prospective educators' choices of collaborative, cooperative, or individualistic interactions with group members and their willingness to apply unstructured effort into group functioning explained their levels of stress and self-evaluations of cooperative skills. Students (n=149) working in intact cooperative groups (n=32) over 12 weeks completed pre and post surveys and group processing reflections. Consistent with previous research, volunteers' reports revealed a positive effect of proactive interactions over passive, individualistic interactions. Yet, minimal amounts of group-related anxiety and sustained competence were most likely for those engaged in cooperative interactions with a willingness to address social justice. Programs emphasizing self-reflection and choice have the potential to produce higher quality outcomes for cooperative learning conditions. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: