Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRusso, James; Hopkins, Sarah
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia
TitelExamining the Impact of Lesson Structure When Teaching with Cognitively Demanding Tasks in the Early Primary Years
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Mathematics Education Research Group of Australasia (MERGA) (40th, Melbourne, Victoria, Australia, 2017).
Quelle(2017), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Difficulty Level; Elementary School Mathematics; Mathematics Instruction; Teaching Methods; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Foreign Countries; Grade 1; Grade 2; Instructional Effectiveness; Australia
AbstractThe current investigation systematically contrasted teaching with cognitively demanding (challenging) tasks using a task-first lesson structure with that of a teach-first lesson structure in a primary school setting (Year 1 and 2). The findings indicate that there is more than one way of incorporating challenge tasks into mathematics lessons to produce sizeable learning gains. Analyses of interviews with teachers and students regarding their perceptions of learning with challenging tasks suggest that each type of lesson structure has distinct strengths. It is concluded that teachers should consider varying the structure of the lesson to provide a range of learning experiences for students. (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: