Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWei, Xin; Wagner, Mary; Hudson, Laura; Yu, Jennifer W.; Shattuck, Paul
TitelTransition to Adulthood: Employment, Education, and Disengagement in Individuals with Autism Spectrum Disorders
Quelle(2015), (25 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1177/2167696814534417
SchlagwörterAutism; Pervasive Developmental Disorders; Longitudinal Studies; Postsecondary Education; Enrollment; College Attendance; Employment Level; Unemployment; Barriers; Gender Differences; Family Income; Cognitive Ability; Communication Skills; Disproportionate Representation; Disabilities; Special Education; Transitional Programs; High School Graduates; Dropouts; Surveys; National Longitudinal Transition Study of Special Education Students
AbstractRelatively little is known about the pathways youth with Autism Spectrum Disorders (ASDs) take in the transition to adulthood in terms of employment and postsecondary education. Applying life course sequence analysis to a nationally representative sample of youth with ASDs (n = 120), this study clustered various longitudinal sequences into three typical transition groups in the 6 years after high school exit: primarily focused on postsecondary education (57.4%), continuously or increasingly disengaged (i.e., not employed nor in postsecondary education, 29.0%), and primarily focused on employment (13.6%). All three groups experienced unique struggles in the transition to adulthood. We found variations in disproportionate transition patterns by gender, family income, functional cognitive skills, and conversational skills. Policy implications are discussed. [This paper was published in "Emerging Adulthood" v3 n1 p37-45 Feb 2015.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: