Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCalogiannakis, Pella; Eleftherakis, Theodoros
TitelClassroom and Socialization: A Case Study through an Action-Research in Crete, Greece
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Bulgarian Comparative Education Society (10th, Kyustendil, Bulgaria, Jun 12-15, 2012).
Quelle(2012), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Action Research; Socialization; Case Studies; Interaction; Interpersonal Relationship; Sociometric Techniques; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Interviews; Statistical Analysis; Greece
AbstractThe classroom, the teacher and the students, mostly, through their activities and contacts, as well as their daily presence and personality form the classroom atmosphere that is unique and different from any other (Bikos, 2004: 104. cf. also: Bakirtzis, 2002) and it helps or hinders the school progress of each student and school process in general. In this action research we tried to record the typical situation of social interaction between members of a classroom, that is, we investigated its structure and function, in order to see whether its authoritarian, democratic or promiscuous function affects the interaction-meeting, the relationship-interdependence and interaction between students as well as between students and the teacher. A Matrix sociometric test is appended. (A bibliography is included.) [For complete volume, see ED567040.] (As Provided).
AnmerkungenBulgarian Comparative Education Society. Blvd Shipchenski prohod 69 A, 1574 Sofia, Bulgaria. e-mail: info@bces-conference.org; Web site: http://www.bces-conference.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: