Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPerez, William
InstitutionClaremont Graduate University
TitelBeyond Language: Strategies for Promoting Academic Excellence among Immigrant Students. The Claremont Letter. Volume 2, Issue 2
Quelle(2007), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Immigrants; Achievement Need; Psychological Characteristics; Psychology; Motivation; Youth; Educational Practices; Graduate Study; Graduate Students; Higher Education; English (Second Language); Language Acquisition; Learner Engagement; Biculturalism; Acculturation; English Language Learners; California
AbstractIn this issue of "The Claremont Letter," the author argues that efforts to educate immigrant youth need to expand beyond a sole focus on language. Focusing solely on getting immigrant students to become English Proficient is short-sighted and inadequate. Efforts to educate immigrant youth need to include recognition of the various cultural and psychological resources that students bring into the classroom setting. First, the author discusses the research literature that describes the cultural and psychological characteristics that immigrant youth bring into the context of learning. Second, he details the damaging effects of forced linguistic and cultural assimilation and shows how these schooling practices undermine the achievement motivation of immigrant students. Finally, he suggests classroom and school practices that can be implemented to support and nurture academic excellence among immigrant youth. (ERIC).
AnmerkungenClaremont Graduate University. School of Educational Studies, 150 East Tenth Street, Claremont, CA 91711. Tel: 909-621-8000; Fax: 909-621-8734; Web site: http://www.cgu.edu/ses
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: