Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Ann Marie
TitelIdentity and Performance in Seventh Grade Students' Interpretations of Quality Literacy Learning in Class Discussions
Quelle(2007), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSchool Culture; Ethnography; Grade 7; Literacy; Self Concept; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Language Arts; United States Literature; Literacy Education; Educational Experience; Race; Critical Theory; Interviews; Observation; Teaching Methods; Critical Reading; Middle Schools; Virginia
AbstractThe purpose of this ethnographic study was to analyze seventh grade students' and teachers' perceptions of literacy learning in language arts and reading classes. This paper includes a report of a section of this study that focused on discussions about literature. The impact of this diverse school culture on teachers' literacy instruction and students' classroom experiences was also interpreted. Applying critical race theories, the researcher collected data in the form of interviews and classroom observations. Results seemed to indicate that, at least for this classroom, students interpreted small group discussions as problematic. Students preferred whole class discussions about literature because disagreements about meaning were monitored and negotiated by the teacher. Implications for teaching critical literacy skills through class and small group discussions are included. (Contains 2 tables.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: