Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCowley, Kimberly S.; Meehan, Merrill L.; Wilson, Robert A.; Wilson, Nancy M.
InstitutionAEL, Inc., Charleston, WV.
TitelReplicating Factor Analyses Across Years: Aspiration Results for Rural Middle School Students
Quelle(2004), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrade 7; Self Efficacy; Construct Validity; Middle School Students; Rural Youth; White Students; Factor Analysis
AbstractA cross validation study was conducted using data from white, rural seventh graders to investigate the stability of the construct validity of a model of eight conditions that are purported to support adolescent academic aspirations. A factor analytic study examined GEAR-UP survey data from 4,365 students across two consecutive years. In contrast to the model proposed by the University of Maine, the results of this study supported a four-factor model that persisted across years and gender. These factors are Self- Efficacy, Teacher-Centric, Leadership, and Like School. While the factors were consistent, the weightings did vary by gender and by year with girls rating the Teacher- Centric factor as most important and boys rating Self-Efficacy first across time periods. (Author).
AnmerkungenAEL, Post Office Box 1348, Charleston, WV 25325-1348. Tel: 800-624-9120 (Toll Free); Fax: 304-347-0487; e-mail: aelinfo@ael.org; Web site: http://www.ael.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: