Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKelly, Kerry C.
InstitutionNational Archives and Records Administration, Washington, DC.
TitelMaps of Indian Territory, the Dawes Act, and Will Rogers' Enrollment Case File. The Constitution Community: The Development of the Industrial United States (1870-1900).
Quelle(2000), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Academic Standards; American Indians; Government Role; Laws; National Standards; Primary Sources; Secondary Education; Social Studies; Student Research; Teacher Developed Materials; United States History; Oklahoma
AbstractThis lesson offers historical background on federal Indian policy from 1870 to 1900, focusing on the Dawes Act of 1887 (with two resources). It provides four primary source documents, including maps of Indian Territory (Oklahoma) and Will Roger's application for enrollment in the Five Civilized Tribes. The lesson relates to the powers granted to the U.S. Congress in Article I, Section 8, of the Constitution, related to making laws. The lesson correlates to the National History Standards and to the National Standards for Civics and Government. It suggests teaching activities for implementation in the classroom, such as brainstorming, map analysis and comparison, class discussion, document analysis, creative writing, artistic interpretation, and student research projects. Appended are the primary source documents and a map analysis worksheet. (BT)
AnmerkungenNational Archives and Records Administration, 700 Pennsylvania Avenue, NW, Washington, DC 20408. Tel: 866-325-7208; e-mail: inquire@nara.gov. For full text: http://www.nara.gov/education/cc/dawesact.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: