Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFullerton, Hugh S.
TitelBeyond the EPS Media Development Model.
Quelle(1998), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Developing Nations; Foreign Countries; Higher Education; Mass Media; Mass Media Effects; Mass Media Use; Models; Scholarship
AbstractThe three-stage EPS (Elite-Popular-Specialized) model of mass communication system development has been an accepted model among media scholars for 25 years. Media history in developed countries as well as recent experience in the developing nations has shown the applicability of the model under many different conditions. The recent and rapid spread of digitized media, utilizing a number of different channels, suggests that it is appropriate to extend the EPS model to include a fourth stage, that of individualized media. Although it is still too early to fully document the progression of media systems toward the individualized stage, it appears likely that the media systems of several developed countries may be on the verge of this advanced stage. This paper examines the conditions necessary for the individualized stage to develop, as well as the distinctive characteristics of the individualized stage of development. Contains 18 references. (Author/RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: