Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelContextual Learning Issues. [Concurrent Symposium Session at AHRD Annual Conference, 1997.]
Quelle(1997), (33 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Cognitive Processes; Critical Incidents Method; Human Resources; Learning Theories; On the Job Training; Organizational Change; Organizational Development; Outcomes of Education; Performance Factors; Professional Development; Staff Development; Teaching Methods
AbstractThis document contains four papers from a symposium on contextual learning issues. In "Creating Mosaics: The Interrelationships between Knowledge and Context" (Barbara J. Daley), nurses report using information from training programs to create a knowledge base for professional practice. "Analysis of Action Learning Experiences through Use of Critical Incident Reporting" (Robert L. Dilworth, Verna J. Willis) provides empirical support for the effectiveness of action learning for individuals and organizations. "Professional Learning on the Job: A Qualitative Study for One Profession" (Kitty H. E. Kwakman) studies the teaching profession to determine the antecedents and organizational conditions influencing teachers' learning on the job. "Using the Burke-Litwin Model as a Lens for Understanding the Implications of Action Reflection Learning(TM) as a Catalyst for Organizational Change" (ARL[TM] Inquiry) finds that Action Reflection Learning(TM) served as a catalyst for change and identifies important categories not explicitly referenced in the Burke-Litwin model. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: