Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohannessen, Larry R.
TitelIn Case You Teach English: Case Studies in the English Classroom.
Quelle(1999), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Active Learning; Case Studies; Class Activities; Classroom Environment; Critical Thinking; English Instruction; Literature Appreciation; Novels; Prior Learning; Reader Response; Secondary Education
AbstractCase studies can be a powerful strategy to use for helping students learn critical thinking processes that are key to interpreting and responding to literature and writing. Some of the major benefits of applying case methods are: cases provide an environment for active learning; they encourage the creation of a community of learners; cases help students tap into their prior knowledge; and cases help students come to understand the characters, concepts, and themes in the literature, primarily through discussion and debate. One such case study activity prepares students for Nathaniel Hawthorne's novel "The Scarlet Letter" and also teaches students some of the skills and strategies involved in writing an argument. Another activity is designed as a prereading activity for works such as William Golding's "Lord of the Flies" or Jack London's "The Call of the Wild." The activity is designed to put students in a "survival mode." Case studies can enliven literary study, help students learn how to interpret and write about literature, and help them to become more independent learners. (Contains 19 references; appendixes contain the two case studies on which the activities are based.) (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: