Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKarbach, Joan B.
TitelBreaking the Constraints of Silence: The Stories of International Students.
Quelle(1998), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Classroom Techniques; English (Second Language); Essays; Foreign Students; Freshman Composition; Higher Education; Learning Strategies; Personal Writing; Teacher Role; Teaching Methods; Writing Assignments
AbstractOne of the first papers that Freshman Composition instructors still teach is the expressive or personal experience essay. Native English Speaking (NES) instructors who teach expressive writing believe that students looking back on their past selves gain new perspectives or reach new understanding of themselves or their world. This discovery often begins with dissonance. In the resolution of students' dissonance lies the opportunity for reflection and insight. Dissonance occurs with international students who, newly arrived in the United States, are asked in their composition classes to write a personal experience essay. Faced with the prospect of having to write a paper specifically designed for an "I" conscious culture, how does the student from a "we" conscious culture reconcile the gap? One way is to ignore the expressive constraint and write informatively from a collective standpoint. Another way is to circumvent the expressive constraint and write fiction. When international students face the dissonance, they find their own way around the boundaries; they do not need the instructors' help to cross them nor to resolve their dissonance. (Contains 17 references.) (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: