Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWiley, Terrence G.
InstitutionSouthport Inst. for Policy Analysis, Inc., Washington, DC.
TitelAccess, Participation, and Transition in Adult ESL: Implications for Policy and Practice. Working Paper from the Project on English as a Second Language.
Quelle(1993), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccess to Education; Adult Education; Agency Cooperation; Attendance Patterns; Educational Needs; Educational Policy; English (Second Language); Literacy Education; Models; Policy Formation; Program Design; Program Effectiveness; Public Policy; Second Language Programs; Student Participation
AbstractThe working paper for a project on English-as-a-Second-Language (ESL) education examines research and policy as they relate to the ability of adult students to access ESL programs, fully participate in and benefit from them, and make the transition to other "mainstream" academic programs or meaningful employment. Studies suggest that adult education in the United States has failed to meet the needs of immigrants and other language minorities, and the paper identifies specific areas of concern in promoting access, participation, and transition. It then reviews literature on effective program models and practices and identifies several promising programs across the nation. It concludes with recommendations for effective interagency program models and national policy considerations. (Contains 61 references.) (MSE) (Adjunct ERIC Clearinghouse on Literacy Education)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: