Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKim, Kwang; Collins, Mary A.; Stowe, Peter
InstitutionWestat, Inc., Rockville, MD.
TitelNational Household Education Survey of 1995: Adult Education Course Coding Manual. Working Paper Series.
Quelle(1997), (209 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Adult Education; Coding; Courses; Educational Attainment; National Surveys; Postsecondary Education; User Needs (Information); National Household Education Survey
AbstractThe Adult Education components of the 1991 and 1995 National Household Education Survey (NHES) collected the name and subject matter of a wide range of courses adults had taken in the previous months. Adult education involves a variety of types of courses, whether related to basic skills, equivalency programs, degree programs, or personal interests. In the NHES:95 courses were grouped into a specific set of areas, and information was collected on part-time courses toward a degree or certificate, work-related courses, and other formal structured courses. To provide data users with the ability to use course information, the data file for the survey includes codes for the courses taken. A course coding scheme containing 43 coding categories was developed for the Adult Education component, largely based on the work of C. Adelman and the College Course Map (Department of Education). This coding manual is organized into sections on: (1) procedures for coding courses; (2) examples of coding and analysis; (3) course coding categories; and (4) resolving discrepancy course codes. (SLD)
AnmerkungenU.S. Department of Education, Office of Educational Research and Improvement, National Center for Education Statistics, 555 New Jersey Avenue, N.W., Room 400, Washington, DC 20208-5654.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: