Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCrawford, James
InstitutionNational Clearinghouse for Bilingual Education, Washington, DC.
TitelBest Evidence: Research Foundations of the Bilingual Education Act. NCBE Report.
Quelle(1997), (78 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Standards; Alaska Natives; American Indians; Bilingual Education; Bilingualism; Cultural Pluralism; Data Collection; Educational Improvement; Educational Objectives; Educational Resources; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Equal Education; Federal Legislation; Higher Education; Language Research; Language Role; Limited English Speaking; Parent Participation; Poverty; Program Evaluation; Research Methodology; Teacher Education
AbstractCurrent research literature on the education of language minority students in the United States is reviewed as it relates to the Bilingual Education Act of 1994 (Title VII of the Improving America's Schools Act). The review specifically examines these areas of concern: language diversity in the United States; limited English skills, poverty, and education; challenges for limited-English-proficient (LEP) students; the special status of Native Americans; teacher training and the role of higher education institutions; Title VII instructional programs; promoting high standards and bilingual skills; the national need for language resources; educational technology and LEP students; parent involvement; improving research, evaluation, and data collection; goals of the Title VII program; Title VII and equal educational opportunity; and capacity-building for language-minority education. Contains a glossary and 124 references. (MSE)
AnmerkungenNCBE, 1118 22nd Street N.W., Washington, DC 20037; world wide web: http://www.ncbe.gwu.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: