Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWider Opportunities for Women, Inc., Washington, DC.
TitelResources for Ensuring Quality School-to-Work Opportunities for Young Women. Draft.
Quelle(1994), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Academic Persistence; Annotated Bibliographies; Career Choice; Career Counseling; Career Education; Career Guidance; Career Planning; Curriculum Guides; Economically Disadvantaged; Education Work Relationship; Females; Goal Orientation; High Schools; Intermediate Grades; Junior High Schools; Mentors; Middle Schools; Nontraditional Occupations; Parent Student Relationship; Program Development; Program Guides; Program Implementation; School Holding Power; Sex Fairness; Sex Stereotypes; Sexual Harassment; Student Recruitment; Technological Advancement; Videotape Recordings; Vocational Education
AbstractThis annotated bibliography lists 49 resources for ensuring high quality school-to-work opportunities for young women. These resources are grouped into 10 categories: print material for middle and high school girls; videos for middle and high school girls; administrator/school guides; curriculum guides/resources for teachers; resources for parents; reports and studies; posters and other promotional items; journal articles/editions; selected bibliographies; and sexual harassment materials. Entries are arranged alphabetically by author, or by title if the author is an organization. Each entry for a print resource follows this format: author, title, year of publication, source and address, telephone number, and annotation. Information provided for video resources includes title, date, source and address, telephone number, and annotation. (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: