Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStobbe, Judy
InstitutionNational Center for Research on Cultural Diversity and Second Language Learning, Santa Cruz, CA.
TitelProfile of Effective Bilingual Teaching, First Grade. Video Facilitator's Guide. Meeting the Challenge of Teaching Linguistically Diverse Students, Video Series.
Quelle(1994), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Bilingual Education; Class Activities; Classroom Techniques; Cooperative Learning; Cultural Pluralism; Educational Strategies; Grade 1; Literacy Education; Literature Appreciation; Primary Education; Reading Instruction; Story Telling; Student Journals; Teacher Education Curriculum; Videotape Recordings; Workshops; Writing Instruction
AbstractThe guide, intended to accompany a 26-minute videotape recording, gives background information to assist in discussion of effective classroom practices appropriate to linguistically and culturally diverse students in first grade. The first part reviews briefly the basic principles of effective instruction in multicultural/bilingual classrooms. The second part outlines some effective strategies for a bilingual classroom, using quotations from the video and focus questions as a basis for discussion. The strategies examined include thematic instruction, the language development approach, collaborative/cooperative learning, classroom organization, and a number of literacy development strategies and activities. A brief list of resources is included. Appended materials include suggested activities to be incorporated into 2-hour, half-day, and 1-day workshops based on the videotape. (MSE)
AnmerkungenBilingual Research Group, 297 Clark Kerr Hall, Santa Cruz, CA 95064 or NCRCDSLL, 1118 22nd Street, N.W., Washington, DC 20037 (tape and guide available).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: