Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWarick, Ruth
TitelCampus Access for Students Who Are Hard of Hearing.
Quelle(1994), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccess to Education; Accessibility (for Disabled); Assistive Devices (for Disabled); Captions; Check Lists; Classroom Environment; College Students; Communication Aids (for Disabled); Deaf Interpreting; Foreign Countries; Hearing Impairments; Higher Education; Partial Hearing; Student Personnel Services
AbstractA survey of 160 hard of hearing Canadian youth found that educational access was their single highest priority. Supports used by youth in postsecondary education included personal Frequency Modulation (FM) systems, notetaking, oral interpreting, sign interpreting, and tutors. Four components of access to education are identified, with particular reference to the University of British Columbia (UBC) in Canada where 8 deaf and 11 hard of hearing students are enrolled. The four components include: (1) technical supports, such as electronic captioning; (2) communication strategies; (3) environmental considerations; and (4) support services. Appended to the paper are a summary of a report on interpreting and captioning services at UBC, an article reprint on UBC classroom acoustics, and a checklist of support services. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: