Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionHuntingdon County Child & Adult Development Corp., Huntingdon, PA.
Titel"Ends Don't Always Meet." 353 Project Final Report.
Quelle(1993), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Basic Education; Budgeting; Daily Living Skills; Family Financial Resources; Lesson Plans; Money Management
AbstractA project was conducted to teach family financial management to a class of adult basic education (ABE) students. Materials on budgeting were provided, and students had to prepare budgets based on various fictitious situations described. After 2 weeks, changes in their situations were introduced so that they had to alter their budgets accordingly. The project showed that ABE students, especially those from low-income families, had little knowledge of budgeting. The project concluded that budgeting is a necessary skill to teach but that future projects should focus more on teaching students to budget for their own situations rather than for fictitious ones. (This report includes a chapter that provides students information on why they need a budget, fixed and flexible expenses, and how to create a budget; handouts that provide fictitious life scenarios for creating and modifying budgets also are provided.) (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: