Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPopkewitz, Thomas S.
TitelA Political/Sociological Critique of Teacher Education Reforms: Evaluation of the Relation of Power and Knowledge.
Quelle(1992), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Educational Change; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Higher Education; Policy Formation; Teacher Education; Teacher Evaluation
AbstractThis paper explores the promise and limitations of evaluation in teacher education in the context of reform. The promise of evaluation is to understand the diverse issues and complexities that underlie the processes of reform and to contribute to a more informed policy making. Three themes in teacher education evaluation are considered. These include: (1) social production and social reception of policy; (2) styles of reasoning and constructing the subject: discourse and power; and (3) tensions in the relation of state and teacher education: a problematic for evaluation. Recent studies of teacher education and teaching provide illustrations of the relation of reform, knowledge, and power. (VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: